dijous, 22 d’agost del 2019

Pastís de coco i xocolata apte per celíacs

Feia dies que tenia coco ratllat per casa, per fer galetes, però no trobava mai el moment de fer-les; a més a més, tenia molts ous ecològics a la nevera que els volia gastar perquè no se'm féssin malbé. Llavors se'm va acudir mesclar aquests productes i en va sortir aquest pastís tan rebo. Confesso que no m'apassiona el coco però a qui no li agrada la xocolata mesclada amb qualsevol cosa? No deixa de ser un pastís de xocolata però el coco li dóna un toc especial. Vinga doncs a posar-se el davantal i a rentar-se les mans, anem per feina! Salut.





Ingredients
  • 100gr coco ratllat
  • 65gr sucre de coco
  • 200gr xocolata per fondre
  • 5 ous ecològics a temperatura ambient

Elaboració
  1. Fondre la xocolata al bany Maria.
  2. Separar tots els rovells de les clares excepte un ou.
  3. Mesclar els 4 rovells d'ou i l'ou sencer amb el sucre, durant molta estona, fins que dobli o tripliqui el volum, i la mescla s'enganxi una mica a les varilles. 
  4. Afegir el coco ratllat i la xocolata fosa. Barrejar bé que es mesclin molt bé tots els ingredients.
  5. Muntar les clares a punt de neu. Mentre les munteu tireu una mica de sal, així pugen més ràpid.
  6. Barrejar les clares amb el pastís, fer-ho per passos i amb moviments de baix cap a dalt perquè no baixin les clares.
  7. Posar-ho en un motlle i cap al forn, que tindrem preescalfat. Coure'l a 180ºC dalt i baix amb aire durant 1h. (aneu-ho revisant, tot depen del forn)
Ja ho tenim llest per menjar!

NOTA: Podeu utilitzar xocolata Nestlé Postres o la que vulgueu, jo no en tenia suficient i vaig utilitzar la Lindt. Podeu fer servir un altre sucre i més quantitat, normalment porten més sucre els pastissos però a nosaltres ens agraden així.
Molt important que els ous estiguin a temperatura ambient. Jo els vaig treure de la nevera al matí i vaig fer el pastís al migdia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada