dilluns, 9 de juliol del 2018

Granola casolana

M'agrada molt la granola i pensava que era molt sacrificat haver-ne de fer, però em va sorprendre al veure que era un obrir i tancar d'ulls. Aquesta recepta la vaig trobar al blog de "Danza de fogones", i em va semblar fàcil de fer, així que ho vaig provar i em va fascinar el resultat. Sempre és millor fer-se els menjars que comprar-los fets, i aquest és un d'aquells que duren temps si el tens ben emmagatzemat. Jo el guardo en un pot de vidre hermètic, i creieu-me si us dic que s'ha acabat en menys de 15 dies. Així que, proveu de fer-la perquè la podreu fer al vostre gust. Salut!






Ingredients

  • 200gr flocs de civada
  • 75gr ametlles
  • 75gr nous
  • 40gr dàtils
  • 40gr panses
  • 3c.s. llavors sèsam
  • 2 c.p. canyella en pols
  • 200gr xarop d'atzavara
  • 2c.s. oli d'oliva suau
  • 2 c.s aigua
Elaboració
  1. Posar tots els ingredients secs en un bol, ja siguin trossejats o sencers, com més us agradin.
  2. Posar el xarop d'atzavara, l'oli i l'aigua en un cassó al foc sense deixar de moure fins que estiguin tots ben integrats.
  3. Incorporem la mescla anterior al bol dels ingredients secs. Barregem bé que es quedin tots ben humits.
  4. Forrem la safata del forn amb paper sulfuritzant i hi posem la granola ben repartida a sobre.
  5. Ho posem al forn, prèviament escalfat, a 160ºC durant 25min.
  6. Passats 10min. treieu la safata del forn i li doneu una volta a la granola perquè no s'enganxi. Continueu la cocció fins al final.
  7. Deixar-la refredar del tot i...
Ja ho tenim llest per menjar!

NOTA: Us he posat les quantitats del blog d'on el vaig treure però jo ho vaig fer a ull, no cal ser tan meticulós. Hi pots posar el que més t'agradi com fruita seca.
Al blog utilitzen oli de coco, jo he fer servir oli d'oliva.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada