dissabte, 7 de juliol del 2018

Coca de Sant Joan de crema

Feia temps que volia fer la coca de Sant Joan, i la veritat és que no em pensava que fos tan fàcil. La recepta la vaig veure en un vídeo del diari virtual Ara i em va semblar fàcil de fer, el que no sabia és que seria tan bona i ràpida! Així que aquí la teniu, amb l'esperança que algun dia la feu a casa vostra en un dia tan assenyalat. Salut!




Per la base:

  • 250gr farina de força
  • 50gr sucre blanc
  • 5gr sal
  • 100ml llet
  • 30gr llevat fresc
  • 30gr mantega a temperatura ambient
  • 1 ou a temperatura ambient
  • Pell de llimona i taronja
Elaboració base:
  1. Posar tots els ingredients en un bol i amassar durant 15min. 
  2. Deixar reposar la massa fins que sigui seca.
  3. Tornar a amassar durant 5min. i donar-li forma de bola.
  4. Deixar reposar 30min. més 
  5. Estirar la massa i donar-li forma de coca. Reposar 1h sobre un paper sulfuritzant al damunt de la reixa del forn.

Per la crema pastissera:
  • 4 rovells d'ou
  • 100gr sucre
  • 40gr Maizena
  • 500ml llet
  • 1 canó de canyella
  • Pell de llimona
Elaboració crema pastissera:
  1. Arrencar el bull de la llet amb la canyella i la pela de la llimona. Reservar.
  2. Mentrestant, batre els ous amb el sucre fins que quedi ben mesclat i una textura líquida.
  3. Afegir la Maizena i remenar bé
  4. Incorporar la mescla d'ous a la llet aromatitzada, que haurem colat prèviament, i posar-la a bullir en un cassó al foc sense parar de remenar, fins que s'espesseixi.
  5. Un cop feta, posar-la en un bol i tapar-la amb film (el film ha de tocar la crema perquè no faci crosta) i deixar-la refredar almenys 30min.
  6. Un cop freda, posar-la dins d'una mànega pastissera (jo no en tinc, per tant, la vaig posar dins d'una bossa transparent i li vaig tallar una punta, fa la mateixa funció)

Per la superfície:
  • 50gr ametlla mòlta
  • 50gr sucre blanc
  • 50gr de clara d'ou
  • Pinyons
  • Sucre perlat
Elaboració superfície:
  1. Barrejar tots els ingredients excepte els pinyons i el sucre perlat. Ha de quedar una mescla líquida.

Muntatge Coca de Sant Joan de crema
  1. Un cop la coca ha reposat, pintar-la amb la mescla de la superfície (clara d'ou, ametlla i sucre), decorar amb la crema pastissera, (si es vol ara és el moment de posar la fruita, a nosaltres no ens agrada), posar uns quants pinyons passats per aigua (així no es cremen) i sucre perlat.
  2. Coure-ho 12min. a 190ºC a dalt i a baix amb aire.
Ja ho tenim llest per menjar!

NOTA: Per la crema pastissera he utilitzat la meitat dels ingredients perquè em va semblar que hi havia molta quantitat, i em va arribar just.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada