dimecres, 4 de gener del 2017

Amanida de brots tendres amb vinagreta d'atzavara

A l'hivern no solem menjar amanides, no ens venen de gust i la veritat, inclús em fa mandra fer-ne, però vaig anar al super i vaig veure una bossa de brots tendres i al costat una de rúcula, que m'encanta, i no em vaig poder resistir. No compro mai enciam tallat i envasat, però per una vegada que peco no m'ho tingueu en compte :)
Tenia un mango a la nevera i brie recent comprat, així que aquesta era l'ocasió per fer aquesta amanida tan bona. 
Sóc de les que pensen que les amanides no tenen secret i són ben fàcils de fer, però amb una vinagreta de qualitat i un bon condiment, fa que en comptes de ser un plat de fulles verdes, sigui un plat exquisit, doncs penso que aquesta amanida em va quedar per llepar-se'n els dits, així que, a què espereu? :) Salut!


Ingredients

  • Amanida de brots tendres (bossa envasada del super)
  • Rúcula
  • Mango
  • Pera 
  • Magrana
  • Alvocat
  • Formatge Brie
  • Xampinyons
  • Mantega
  • 2c.s. Panela
  • 3c.s. Oli d'oliva verge 0,3º
  • 1c.s. Vinagre de Mòdena
  • 3/4 c.s. Xarop d'atzavara
  • Sal 

Elaboració
  1. Tallar la pera a quarts i posar-la en una paella amb una mica de mantega.
  2. Afegir la panela i deixar que es caramelitzi. Reservar.
  3. Tot seguit netejar els xampinyons, jo els pelo, no es poden posar sota de l'aigua. I tallar-los a làmines. Coure'ls amb mantega i julivert. Reservar.
  4. Mentrestant, tallar el mango i desgranar la magrana.
  5. Preparar la vinagreta en un morter, la proporció és la que us poso en els ingredients, però podeu doblar les mesures. Primerament posar l'oli, després el vinagre, remenar una mica i seguidament afegir el xarop d'atzavara i una mica de sal. Emulsionar bé.
  6. Tallar l'alvocat i si es desitja, ruixar-lo amb llimona perquè no s'oxidi (jo no ho vaig fer perquè vaig emplatar de seguida)
  7. Ja podem muntar el plat; posar els brots tendres i la rúcula a la base del plat, afegir la fruita, el formatge, els xampinyons i l'alvocat. Amanir amb la vinagreta i servir.
Ja ho tenim llest per menjar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada